Dziękujemy za udział w konferencji PROCON/POLZAK 2014, która odbyła się 20 października 2014 roku. W nowoczesnych wnętrzach Stadionu Narodowego zgromadziło się wielu przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie i koordynowanie zakupami, łańcuchem dostaw, transportem i zaopatrzeniem, strategią i logistyką, zamówieniami publicznymi oraz narzędziami IT w największych firmach w Polsce.Prawie 200 uczestników konferencji dyskutowało na tematy związane z zarządzaniem zakupami i łańcuchem dostaw. Wśród prelegentów znajdowali się eksperci i praktycy z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie, m.in. prof. Arjan van Weele, który przygotował wystąpienie otwierające konferencję.

Przyszedł czas podsumowań. Na poniższej infografice pokazujemy, jak wyglądała tegoroczna edycja konferencji PROCON/POLZAK w liczbach.

“Jeszcze nigdy w długoletniej historii konferencji POLZAK nie zanotowano tak wysokiej frekwencji, jak podczas tegorocznego spotkania na Stadionie Narodowym. Świadczy to o tym, że tematyka zakupowa zyskuje na znaczeniu i dąży mocno w kierunku wypracowania jeszcze mocniejszej pozycji w procesach biznesowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w naszej konferencji wzięło tak wielu specjalistów z branży zakupowej. Była to świetna okazja do poszerzenia swojej wiedzy z zakresu zarządzania zakupami oraz łańcuchem dostaw. Zaproponowana formuła konferencji umożliwiała również efektywną wymianę doświadczeń i spostrzeżeń z prelegentami oraz  innymi specjalistami z branży. Wiemy, że wiele osób podczas naszej konferencji nawiązało bezpośredni kontakt z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Tak właśnie widzimy przyszłość tego wydarzenia – jako spotkanie, które integruje branżę i stanowi forum do wymiany kontaktów i doświadczeń. Już dzisiaj zapraszam na przyszłoroczną konferencję!” – powiedział Mateusz Borowiecki, prezes zarządu OptiBuy, współprzewodniczący Komitetu Organizacyjnego konferencji PROCON/POLZAK 2014

Sesje prezentacyjne w ramach pierwszego bloku tematycznego wypełniły prelekcje poświęcone m.in. metodom analizy kosztów zakupowych oraz narzędziom służącym do zarządzania specyfikacją wyrobów produkcyjnych. Uczestnicy tego bloku prezentacji poznali również najlepsze rozwiązania z obszaru Global Sourcing.

Prezentacje w ramach drugiego bloku tematycznego dotyczyły sposobów optymalizacji kosztów administracyjnych i usług. Prelegenci mówili m.in. o znajdowaniu oszczędności w niespodziewanych miejscach, kryteriach wyboru dostawcy oraz o niełatwej współpracy Działu Zakupów z Klientem Wewnętrznym. Zaprezentowane zostały również ciekawe Case Studies z wybranych optymalizacji kosztów.

W ramach sesji „Zakupy w sektorze publicznym” doświadczeni eksperci zastanawiali się nad możliwością wdrożenia nowoczesnych rozwiązań zakupowych, usprawniających procesy udzielania zamówień w sektorze publicznym.  Moderatorką tej sesji była Elżbieta Gnatowska, wieloletni menedżer w administracji publicznej, ekspert z zakresu zarządzania zamówieniami publicznymi.

Czwarty blok prezentacji poświęcony został procesom i narzędziom wspierającym pracę Działu Zakupów. Prelegenci mówili m.in. o budowaniu Strategii Lean, umieszczaniu zakupów w centrum kluczowych procesów biznesowych. Przedstawiono metody doskonalenia procesów zakupowych. Na konferencji PROCON/POLZAK 2014 po razie pierwszy została zaprezentowana platforma zakupowa NextBuy, która wspiera zarządzanie relacjami z dostawcami.

Przez cały czas trwania konferencji PROCON/POLZAK we wnętrzach Stadionu Narodowego towarzyszyła nam ekipa filmowa z agencji madbear, która realizowała na nasze zlecenie specjalny film pokazujący przebieg spotkania.

Jesteśmy pewni, że wielu z Państwa odnajdzie się na kadrach tego obrazu. Zapraszamy do oglądania filmu i dzielenia się nim z innymi osobami np. na Facebooku lub w serwisie LinkedIn. Niech świat zobaczy, jak prężnie rozwija się polska branża zakupowa!

Zobacz film w serwisie YouTube

 

Na konferencję dotarła również ekipa TVN 24 Biznes i Świat, która poprosiła dr Tomasza Gonsiora z firmy OptiBuy o komentarz dotyczący umiejętności negocjacyjnych polskich przedsiębiorstw.

W krótkiej wypowiedzi Tomasz Gonsior zwrócił uwagę, że często firmy gromadzą wyceny zbyt mocno koncentrując się na samej cenie, nie analizując wystarczająco jej składników.

Zobacz film w serwisie YouTube

Zapraszamy za rok!