Inicjatywa organizacji takich Warsztatów zrodziła się po Kongresie PSML 2010, kiedy to jego uczestnicy wyrazili w ankiecie zainteresowanie poszerzaniem tematyki prezentowanej na Kongresie oraz wymianą doświadczeń. Formuła naszych Warsztatów jest prosta: 2-3 krótkie prezentacje i dyskusja. Nie są to typowe wykłady, po których następuje sakramentalne „teraz proszę o pytania”. Prezentacje warsztatowe, to krótkie przedstawienie rozwiązań organizacyjnych i podejścia do problemu w firmie, którą reprezentuje prelegent. Wystąpienia są przerywane pytaniami, uwagami, prośbami o wytłumaczenie spornych kwestii. Tematykę spotkań ustalamy wspólnie, a często jest proponowana indywidualnie np.  kiedy nasza koleżanka lub kolega ma przed sobą konkretne wyzwanie i chciałby poznać jak inni sobie z tym radzą.

 

VIII Warsztaty Zakupowe Warszawa

5 Marca 2014  spotkaliśmy się po raz ÓSMY w siedzibie PSML na Warsztatach Zakupowych.

Tym razem wzięliśmy „na warsztat”  Zakupy Energii Elektrycznej.  Temat gorący, budzący ostatnio duże zainteresowanie.

Spotkanie rozpoczął  nasz kolega Piotr Michalec, Szef Zaopatrzenia Strategicznego CEE z firmy SANITEC, bardzo ciekawą prezentacją, przedstawiającą proces zakupu energii w jego firmie.

W warsztatach uczestniczyło ponad 20 osób m.in. kupujący energię z takich firm jak Cemex, BNP PB, TVN, Orange, Lactalis, T-Mobile, Play czy Allianz, eksperci z firm doradczych jak OptiBuy oraz przedstawiciele firmy ENEA – jednego z liderów rynku.

Gorąca dyskusja i otwarta wymiana doświadczeń dała nam wszystkim możliwość spojrzenia na ten proces z różnych punktów widzenia.

II Warsztaty Zakupowe Poznań

Przy współpracy naszego Członka Wspierającego PSML firmy  OpenNexus  13 Maja 2014 odbyły się II „wyjazdowe” Warsztaty Zakupowe,  podczas których zastanawialiśmy się  nad wyzwaniem  każdego menedżera zakupów: “KPI –  czyli jak mierzyć aby pomóc a nie zaszkodzić”

Spotkanie rozpoczęli krótkimi prezentacjami nasi koledzy Sławomir Skupin, Supply Chain Manager z firmy Ruukki Polska oraz Andrzej Tokarczyk, Logistics Manager z firmy Towimor.

Uczestnikami i dyskutantami byli przedstawiciele m.in. takich firm jak ENEA, BELMA, Good Food, SKF i oczywiście Ruukki i Towimor.

Podczas dyskusji okazało się, iż głównym wyzwaniem jest stworzenie takich mierników oceny, które odzwierciedlałyby nowa rolę zakupów – strategiczną a nie tylko operacyjną.

Mierzenie samych oszczędności nie wystarczy w sytuacji kiedy dział zakupów zajmuje się takimi obszarami jak innowacje, bezpieczeństwo dostaw, budowanie partnerskich relacji ze strategicznymi dostawcami. Jak mierzyć nasza efektywność w tych obszarach?  Chociaż pojawiło się wiele ciekawych pomysłów to temat jest nadal otwarty i na pewno do niego powrócimy.

Jest już ustalony termin III Warsztatów Zakupowych w Poznaniu – spotykamy się 18 Września 2014. Zapraszamy  Zainteresowanych odsyłamy do poniższego linku gdzie można głosować nad tematem warsztatów: