Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów wraz z Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR – współorganizatorem Dialogu oraz z partnerami i przedstawicielami zleceniodawców opublikowało dwa kolejne rozdziały Białej Księgi: Eventy i PR, zawierające wytyczne i rekomendacje dla tych obszarów. Rozdziały zawierają również przygotowane przez obie strony (klientów i agencje) wzorcowe narzędzia i dokumenty przetargowe.
Oba rozdziały obejmują wiele zagadnień istotnych dla efektywności procesu przetargowego, jego kosztów i wyników, wśród nich m.in.:
- analiza potrzeb i określanie celów biznesowych,
- źródła do budowania wiedzy o rynku dostawców,
- wytyczne oraz wzory dokumentów do przeprowadzenia zapytania o informację – RFI (Request For Information),
- rekomendowane modele przetargów,
- wytyczne i wzorcowe dokumenty briefu,
- rekomendacje dotyczące komunikacji w przetargach i dostępności klienta na etapie przetargu (wytyczne dotyczące briefu, spotkań de-briefingowych i sesji kierunkowych),
- szczegółowy harmonogram przetargu i minimalny czas w przetargu,
- kryteria i wagi ocen w przetargach oraz wzorcowe arkusze ocen,
- terminy płatności i koszt pieniądza w czasie,
- opłaty za udział w przetargu,
- ochrona praw autorskich w przetargu,
- zasady prawidłowego kosztorysowania – wytyczne oraz wzorcowe tabele.
Gorąco dziękujemy ekspertom zakupowym
z grupy PR: Jolancie Styrc (GSK), Annie Serwacińskiej i Karolinie Nieśmiałek (L`Oreal)
oraz z grupy Eventowej: Magdalenie Galińskiej, Piotrowi Burdzy (Orange), Elenie Dawidczyk (Orlen), Jackowi Łapienieckiemu (Grupa Żywiec), Jolancie Styrc (GSK), Piotrowi Żyłowskiemu (L`Oreal)
za ich zaangażowanie i wkład w prace grup tematycznych.