Polish Supply Management Experts

Monika Bis
Strategic Procurement Expert -

Ekspert ds. zakupów strategicznych typu „in-direct” z 20 letnim doświadczeniem zawodowym w międzynarodowym środowisku w branżach FMCG, farmaceutycznej i finansowej i medycznej, z czego ostatnie 7 lat na wysokich stanowiskach kierowniczych.

W 2011 r uzyskała tytuł Menedżera Zakupów Roku, przyznany przez Członków Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, podczas IX Kongresu POLZAK za wdrożenie procesu zarzadzania ryzykiem łańcucha dostaw w Provident Polska S.A. Obecnie Członek Zarządu Stowarzyszenia PSML na kadencje 2019 -2022 oraz założycielka firmy VALUE FIRST działającej w obszarze doradztwa, szkoleń i projektów zakupowych.

Kluczowe kompetencje zakupowe i menedżerskie:

  • realizacja i nadzór nad ponad 300 projektami optymalizacyjnymi dla firm na całkowitą wartość 250 mln EUR i stałe obniżenie bazy kosztowej o średnio 30 % (per firma) w stosunku do wartości bazowych;
  • analityka zakupowa oraz audyt procesów zaopatrzeniowych w kierunku maksymalizacji efektów oszczędnościowych i minimalizacji zbędnych wydatków, doprowadzająca w efekcie do trwałych zmian: przyzwyczajeń nabywczych, procesów i procedur zakupowych;
  • zarządzanie ryzykiem w zakupach oraz ryzykiem kontraktowym w ponad 300 kontraktach handlowych;
    kreowanie i zarządzanie długofalowymi relacjami z partnerami biznesowymi, wykorzystywanie potencjału dostawców m.in. poprzez wczesne angażowanie w innowacyjne projekty dla firm oraz rozwój projektów z zakresu CSR (Corporate Social Responsibility);
  • tworzenie struktur zakupowych i budowanie kompetencji zakupowych w ramach struktur biznesowych w kraju i zagranicą, zarządzanie zespołami od 3 do 25 osób;

Najdłużej była związana z firmą Provident Polska S.A. W 2011 dokonała transformacji funkcji zakupowej i objęła stanowisko Dyrektora Biura Zakupów i Zarządzania Dostawcami. W 2014 w grupie finansowej International Personal Finance plc. awansowała na stanowisko Group Procurement Senior Managera prowadziła projekt centralizacji zakupów na potrzeby 8 krajów EMEA w latach 2014-2015. W 2015 roku objęła stanowisko Dyrektora Centralnych Zakupów i Administracji w Medicover Sp. z o.o, gdzie była odpowiedzialna za centralizację zakupów i struktur zakupowych wszystkich spółek w ramach grupy kapitałowej Medicover Healthcare Services.

Doświadczenie Trenerskie: Od 2015 – obecnie prowadzenie zajęcia na studiach podyplomowych Akademia Leona Koźmińskiego – Zarządzanie zakupami, w temacie zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw. Współorganizatorka trzech edycji konferencji “W przetargowym trójkącie: marketing – zakupy – agencja” 2015-2017. Niezliczone wystąpienia na konferencjach branżowych (zakupy i administracja).

Ukończyła Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej o specjalności marketing. Ukończyła również studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstw. Obecnie w trakcie studiów certyfikacyjnych z zakresu Trenera Biznesu w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA.
Jej pasją są podróże, fotografia i tango argentyńskie.