Zapraszamy na pierwszy warsztat w terminie 14 września g. 9:00 – 15:00 w Warszawie.
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń uczestnictwa na mail: [email protected] Po zebraniu listy zainteresowanych potwierdzimy miejsce spotkania. Liczba miejsc ograniczona, członkowie PSML będą mieli pierwszeństwo.
Warsztaty mają na celu ułatwianie realizacji Waszych zadań zawodowych. Pragniemy to osiągnąć poprzez wymianę doświadczeń i poglądów w obszarze zakupów produktów i usług IT. Tworzymy grupę, która podejmować będzie coraz bardziej złożone aspekty w tym obszarze tematycznym. Spotkanie odbędzie się w formule: prezentacja tematu (moderator) i dyskusja (wszyscy uczestnicy).
Warsztat I Zasadniczo o Zakupach IT- 14 września g. 9:00 – 15:00.
Blok 1
Usługi IT
Jak dostawcy budują cenę, sposoby kalkulacji kosztów – co wchodzi w koszt usługi i jak ocenić czy oferta jest konkurencyjna? Jak odpowiedzieć na pytanie ile to powinno kosztować na podstawie zakresu, a nie porównania ofert. Modele współpracy z dostawcami usług IT (w tym modele wynagrodzeń) oraz trendy rynkowe. Umowy na zakup usług IT – największe ryzyka i klauzule w Umowach na wykonanie usług informatycznych , jak należycie szacować potencjał dostawców usług IT, jak adresować kary w umowach
Blok 2
Produkty IT
Rola dystrybutorów sprzętu IT i licencji na polskim rynku. Na ile kupcy mają wpływ na finalną cenę produktu- potencjał negocjacyjny vs. marże dystrybucyjne. Jakie marże spotykamy na rynku dystrybutorów.