Marketing 2020 – online czy offline? Jak skutecznie go łączyć, kiedy rozdzielać? Jak efektywnie docierać do konsumenta?
19-go czerwca mieliśmy okazję uczestniczyć w niezwykłym wydarzeniu – Polzak Marketing 2020. Model tegorocznej konferencji doskonale wpisał się w trendy, o których dyskutowali paneliści, czyli umiejętność adaptacji do dynamicznie zmieniającej się sytuacji i reagowania na nieuniknione zmiany. Wydarzenie odbyło się na żywo! Wszystko wirtualne, prawdziwi byli tylko ludzie.
Wirtualna odsłona konferencji Polzak Marketing 2020 była odpowiedzią organizatorów – PSML – Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, SAR Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej oraz THINK MICE na sytuację związaną z pandemią koronawirusa. Ambitny cel udało się osiągnąć dzięki współpracy z partnerami: TSE Grupą, Global Expo i EMLAB (Grupa S/F). Połączenie doświadczenia, know-how oraz technologii pozwoliło zrealizować wizję wydarzenia dopasowanego do okoliczności, a jednocześnie pokazującego nowe możliwości rynku spotkań.
Konferencję otworzyli Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR oraz Andrzej Zawistowski, członek Zarządu PSML rozmową na temat niepewności biznesowej i braku możliwości odwołania się do doświadczeń z historii.
Zaraz po niej odbył się wykład profesora UAM dr hab. Macieja Błaszaka, kognitywisty i biologa. Ucztą dla słuchaczy był wykład z obszaru kognitywistyki, pokazujący, że nasz mózg poradzi sobie ze zmianą spowodowaną przez kryzys.
Całość zwieńczyła debata „Marketing w dobie pandemii”, prowadzona przez Grzegorza Markowskiego. Zaproszeni goście skupili rozmowę na pozytywnych aspektach naszej rzeczywistości, mówiąc o tym, że czas pandemii to czas twórczego myślenia, które jest wynikiem reakcji na nowe sytuacje. Zauważona została również potrzeba powrotu do profesjonalnego rytmu – zamiana dresów i t-shirtów na bardziej biznesowe stroje. Rozmówcy podkreślali także konieczność stworzeni zestawu narzędzi pozwalających zmieniać i kreować rzeczywistość, a nie tylko jej ulegać.
– W tym roku organizatorzy zmierzyli się z bardzo trudnym zadaniem – organizacja eventu w czasie lockdown’u, w czasie spotkań Skype, Microsoft Teams, Google Meet, w czasie kiedy każdy z nas marzy już o spotkaniach face to face o networkingu o normalnym życiu. Czym mogli nas zaskoczyć? Formuła jaką miało wydarzenie była porywająca; mimo, ze uczestniczyłam w spotkaniu siedząc na własnej kanapie, obecność tła, muzyki i avatarów sprawiała ze czułam się w stu procentach częścią tego spotkania. Treści prezentowane podczas spotkania miały dla mnie ogromna wartość, nie tylko jako Zakupowca ale i jako dla człowieka żyjącego i mierzącego się z niedogodnościami czasu, w jakim przyszło nam żyć obecnie. Po błyskotliwym wprowadzeniu Andrzeja i Pawła nastąpiła eksplozja zaciekawienia, z otwartością dziecka chłonęłam otaczające mnie słowa, muzykę i prezentacje Profesora Błaszczaka. Każde wypowiedziane słowo poruszyło mnie do głębi. Osobiście uważam, że każdy człowiek mierzący się z wyzwaniami pandemii powinien się z zapoznać z treścią wykładu Profesora. Debata ekspertów, jakże ciekawa, podkreśliła fakt, że każdy z nas mierzy się z tymi samymi wyzwaniami, wyczuliła na niefrasobliwości rynku i przedstawiła nowe ciekawe rozwiązania do zastosowania w naszej przestrzeni. Bardzo cenie sobie fakt, że mogłam być częścią tego spotkania, do zobaczenia na kolejnym. – powiedziała Anna Serwacińska, Category Manager Marketing and Events Europe Procurement w Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego podsumowania video
Organizatorzy: PSML – Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR,, THINK MICE
Partnerzy: TSE Grupa, Global Expo, EMLAB (Grupa S/F), CPC Brand Consultants, Effie Poland, Grupa Żywiec, IAB Polska, IAA Polska
Patroni medialni: MMP, MMP24, PRoto, OOH Magazine