Koniec z Przetargowym Bingo – rusza pierwsza szerokozasięgowa kampania branżowa promująca skuteczne praktyki przetargowe

Warszawa, 21 listopada br. – Profesjonalny brief z jasnymi celami i jawnym budżetem, ograniczona liczba agencji w przetargu, obiektywne kryteria oceny czy negocjowanie w duchu partnerstwa, to kilka z 10 skutecznych zasad przetargowych promowanych w startującej kampanii Przetargowe Bingo. W ramach akcji stworzony został m.in. spot z udziałem profesjonalnych aktorów, ale również marketerów, przedstawicieli organizacji branżowych, działów zakupów i agencji. Kampania jest częścią inicjatywy “Skuteczny Przetarg” stworzonej przez SAR, IAA Polska i PSML.

Dobór partnerów to kluczowe narzędzie biznesu, które może decydować o przewadze rynkowej i sukcesie biznesowym. Według międzynarodowych badań IPA*, nawet 1/3 budżetów marketingowych może być marnowana przez nieskuteczne procesy współpracy Agencji i Marketerów.

„Głęboko wierzymy, że sukces w marketingu zaczyna się już na etapie przetargu. Dlatego dajemy uczestnikom naszego rynku praktyczne narzędzie – 10 praktyk przetargowych (skrót ze znanej rynkowi Białej Księgi), które skutecznie pomagają wybrać – skutecznego partnera biznesowego” – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR.

Stosowanie skutecznych praktyk przetargowych to zwiększenie efektywności marketingowej, a co za tym idzie biznesowej. Tym bardziej, że wypracowanie standardów odbywa się zawsze przy udziale i w konsultacji ze wszystkimi stronami rynku usług marketingowych.

„Kluczowe wartości dla IAA Polska – organizacji skupiającej przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: reklamodawców, agencje i media – to transparencja, inkluzywność i współpraca. A przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży. Bo dialog i stosowanie standardów po prostu opłaca się biznesowo” – dodaje Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska.

“Chcemy promować poszanowanie zasobów, bo w rezultacie prowadzi ono do lepszych pomysłów, oszczędności czasu, pieniędzy i zasobów również planety. Sprzyja także większej motywacji i zaangażowaniu dostawców. Nie mamy wątpliwości, że skuteczne standardy w biznesie to skuteczny partner i skuteczne wyniki we współpracy” – dodaje Mariusz Gerałtowski, Prezes Zarządu PSML.

Kampania Przetargowe Bingo promuje skrót z Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk, które pomagają efektywnie wybrać partnera marketingowego i razem osiągać sukcesy w biznesie. Organizatorem kampanii jest koalicja SAR, PSML, IAA Polska, ze wsparciem IAB i POR.

Skrót ze standardów Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk dostępne jest na stronie www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo wraz ze źródłową Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej, będącą zbiorem rekomendacji i narzędzi, wypracowanych w Dialogu Branżowym dla 9 różnych kategorii usług marketingowych.

Startującą właśnie kampanię otwiera spot Przetargowe Bingo, na planie którego spotkali się przedstawiciele firm, agencji i organizacji branżowych.

 

– „Kampania ma na celu pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną
i skuteczną praktyką. Lata doświadczenia udowodniły nam, że wspomniane są gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej”
– mówi Marcin Gaworski, Prezes SAR.

W ramach projektu zaplanowana jest kampania digital, advertoriale edukacyjne, mailingi oraz działania w social media z ekspertami branżowymi.

Reżyserem spotu jest Filip Załuska, operatorem Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT, za media Mindshare Poland, za produkcję wideo F25 Production House, za komunikację PR – monday comms.

***

Obchodzące w tym roku 30-lecie istnienia IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, jest najszerszą, najbardziej wpływową reprezentacją branży reklamowej w Polsce. To jedyna organizacja w kraju, która skupia przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: z mediów, agencji oraz reklamodawców z rozmaitych branż. Aktualnie jest ich ponad 170 i to grono stale się powiększa. Misją IAA Polska jest kształtowanie zrównoważonego rozwoju rynku komunikacji marketingowej – z poszanowaniem zasad etycznych. Kluczowe wartości dla IAA Polska to transparencja, inkluzywność
i współpraca, a przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży. IAA Polska jest częścią największego stowarzyszenia marketingowego na świecie, istniejącego od 1938 roku. W Polsce działa nieprzerwanie od 1993 r.  Oficjalna strona IAA Polska: www.iaa.org.pl

Kontakt dla mediów:

Jakub Jasiński, Project Manager M&MAC

IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy

tel. +48 602203459

e-mail: [email protected]

 

Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML) jest organizacją non profit reprezentującą interesy polskich menedżerów dostaw, logistyki i zakupów, działającą na rzecz misji budowania w Polsce centrum kompetencji w obszarze łańcucha dostaw na skalę Europy. PSML jest forum wymiany poglądów, doświadczeń i wiedzy w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw i zakupów. Współpracując z partnerami z różnych środowisk tworzy i promuje dobre praktyki biznesowe oraz we współpracy z uczelniami i biznesem prowadzi intensywne działania na rzecz rozwoju kompetencji i kadr. PSML jest członkiem The International Federation of Purchasing and Supply Management oraz The European Logistics Association. www.psml.pl

Kontakt dla mediów:

Sylwia Grzymała, Head of Marketing & Communications PSML

tel. +48 798 447 977

e-mail: [email protected]

 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową. Obecnie to jest 126 podmiotów, a wśród nich agencje full service, mediowe, brand design & consulting, event marketingowe, interaktywne, AdTech, komunikacji i PR oraz domy produkcyjne. SAR tworzy platformy wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku, m.in. organizując konferencje, programy edukacyjne, a także prowadząc i wspierając badania branżowe. SAR opracowuje, systematyzuje i popularyzuje standardy przetargowe oraz dobre praktyki biznesowe. Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy komunikacyjne konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award oraz KTR. SAR promuje środowiska reklamowe w Polsce, a wraz z Konfederacją Lewiatan prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Od 1999 r. SAR należy do European Association of Communications Agencies (EACA) i jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl

Kontakt dla mediów:

Dagmara Marszycka, monday comms

tel.: 693 301 824

e-mail: [email protected]