PSML poleca książkę napisaną przez członka naszego Stowarzyszenia.

 

KLASYCZNE I NOWATORSKIE METODY POMIARU EFEKTYWNOŚCI ŁAŃCUCHÓW DOSTAW ORAZ ROLA TYCH METOD W POPRAWIE ZARZĄDZANIA ŁAŃCUCHAMI DOSTAWhttp://wydawnictwo.sgh.waw.pl/produkty/profilProduktu/id/719//JAK_MIERZYC_EFEKTYWNOSC_LANCUCHOW_DOSTAW_Rafal_Tarasewicz/

CENA: 40,50 zł


Dlaczego warto przeczytać książkę?

Zarządzanie łańcuchami dostaw ma obecnie znaczenie fundamentalne, przyczynia się do osiągania przewagi konkurencyjnej i tworzenia wartości przedsiębiorstw. Aby jednak odpowiednio zarządzać, niezbędna jest umiejętność adekwatnego pomiaru efektywności tychże łańcuchów. Nie można bowiem skutecznie zarządzać tym, czego nie można zmierzyć. W niniejszej monografii wiele uwagi poświęcono zarówno klasycznym, jak i nowatorskim metodom pomiaru efektywności łańcuchów dostaw, a także ukazano rolę tych metod w poprawie zarządzania łańcuchami dostaw. Walor poznawczy wzbogacony jest poprzez stworzenie autorskiej koncepcji systemu pomiaru. Niewątpliwą zaletą pracy jest prezentacja i omówienie wyników badania empirycznego na temat metod pomiaru stosowanych w największych przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych w Polsce.
Monografia skierowana jest zarówno do grona akademickiego, jak i praktyków zajmujących się zarządzaniem łańcuchami dostaw. Wnioski płynące z rozważań w niej zawartych powinny pomóc menedżerom w doskonaleniu praktyk związanych z kompleksowym pomiarem efektywności łańcuchów dostaw. Publikacja może także służyć jako pozycja pomocnicza przy nauczaniu wielu przedmiotów z tej dziedziny.

O autorze

Rafał Tarasewicz
 jest doktorem nauk ekonomicznych. Pracę doktorską napisał pod kierunkiem naukowym prof. dra hab. Krzysztofa Rutkowskiego w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jest także absolwentem SGH na kierunkach: Zarządzanie i Marketing oraz Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne. W swojej pracy naukowo-badawczej koncentruje się na nowoczesnych koncepcjach zarządzania, zarządzaniu łańcuchem dostaw, efektywności przedsiębiorstw oraz łańcuchów dostaw, logistyce, outsourcingu oraz najlepszych praktykach biznesowych. Jest autorem licznych publikacji naukowych oraz wykładowcą akademickim. Jako praktyk, od wielu lat związany jest z branżą TSL (DB Schenker Logistics, Schenker, Spedpol), zdobywając w tym czasie doświadczenie menedżerskie zarówno w kraju, jak i za granicą. Pełnił rozmaite funkcje w obszarach: sprzedaży i tender management, operacji, poprawy efektywności biznesu (m.in. zarządzania finansami, budowy kultury LEAN management, optymalizacji procesów), a także zarządzania projektami, zarządzania jakością czy marketingu i rozwoju rynku. Odbył roczny staż menedżerski w Danii oraz Niemczech, gdzie miał możliwość pogłębienia wiedzy dotyczącej zarządzania zaawansowanymi projektami logistycznymi (m.in. przy obsłudze DELL oraz Volkswagen). W latach 2008-2012 był członkiem zespołu DBSchenkerSportEvents, zajmującego się zarządzaniem projektami obsługi logistycznej wydarzeń sportowych, m.in. Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii, MŚ w piłce nożnej RPA 2010 czy Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie. Obecnie pełni funkcję Dyrektora ds. Efektywności Biznesu w DB Schenker Logistics.


Książkę tworzą:


Przedmowa
 
Rozdział 1. Problematyka efektywności łańcucha dostaw 

1.1. Teoria zarządzania łańcuchem dostaw
1.2. Ewolucja koncepcji łańcucha dostaw
1.3. Rola zarządzania łańcuchem dostaw w kreowaniu wartości przedsiębiorstw
1.3.1. Istota zarządzania wartością przedsiębiorstw
1.3.2. Zarządzanie łańcuchem dostaw a wartość dla właścicieli
1.3.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu w łańcuchach dostaw
1.4. Główne własności łańcuchów dostaw determinujące efektywność
1.4.1. Definicja pojęcia efektywności łańcucha dostaw
1.4.2. Zdolność łańcuchów dostaw do kompresji czasu i redukcji kosztów
1.4.3. Jakość, niezawodność i innowacyjność w łańcuchach dostaw
1.4.4. Elastyczność, reaktywność i zdolność do adaptacji – współczesne własności efektywnych łańcuchów dostaw
1.4.5. Koncentracja na kliencie
1.5. Kluczowe czynniki sukcesu w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Rozdział 2. Kompleksowe metody pomiaru w zarządzaniu łańcuchem dostaw 

2.1. Definicje podstawowych pojęć
2.2. Znaczenie pomiaru w zarządzaniu łańcuchem dostaw
2.3. Przegląd metod pomiaru stosowanych w zarządzaniu łańcuchem dostaw
2.3.1. Podstawowe wymiary oceny
2.3.2. Funkcjonalne i procesowe podejście do pomiaru
2.4. Podejście systemowe do pomiaru
2.5. Wielowymiarowe metody pomiarowe
2.5.1. Zastosowanie zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu łańcuchem dostaw
2.5.2. Modele referencyjne
2.5.3. Hierarchia AMR
2.5.4. System analizy SMART
2.5.5. Model ROF
2.6. Integracja pomiaru w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Rozdział 3. Propozycja systemu pomiaru w zarządzaniu łańcuchem dostaw 

3.1. Wymagania dotyczące wielowymiarowych systemów pomiaru
3.2. Wnioski z analizy wybranych systemów
3.3. Przegląd alternatywnych koncepcji pomiarowych
3.4. Wielowymiarowy i kompleksowy system pomiaru
3.4.1. Analiza sytuacji bieżącej w łańcuchu dostaw
3.4.1.1. Podstawowe wymiary pomiaru na poziomie strategicznym
3.4.1.2. Miary społecznej odpowiedzialności biznesu
3.4.1.3. Czynniki kreowania wartości i mierzenie poziomu ich występowania
3.4.1.4. Procesowe podejście do pomiaru
3.4.2. Analiza potencjału łańcucha dostaw
3.4.2.1. Badanie związków typu trade-off w kontekście przyjętej strategii
3.4.2.2. Koncentracja na miarach przyszłości
3.4.2.3. Benchmarking i wykorzystanie technologii
3.5. Wdrożenie systemu pomiaru a kultura ciągłego doskonalenia
3.6. System pomiaru w zarządzaniu łańcuchem dostaw – podsumowanie

Rozdział 4. Analiza metod pomiaru stosowanych w zarządzaniu łańcuchami dostaw największych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w Polsce – wyniki badań empirycznych 

4.1. Koncepcja badań
4.1.1. Cele badawcze
4.1.2. Metodologia badań
4.1.3. Dobór próby badawczej i jej charakterystyka
4.2. Wyniki badań empirycznych i ich interpretacja
4.2.1. Świadomość menedżerów w Polsce na temat zarządzania łańcuchem dostaw
4.2.2. Postrzeganie pojęcia efektywności
4.2.3. Kompleksowość i wielowymiarowość pomiaru w zarządzaniu łańcuchem dostaw
4.2.4. Integracja pomiaru
4.2.5. Podejście systemowe do pomiaru

Podsumowanie
 
 
Aneks. System pomiaru w zarządzaniu łańcuchem dostaw – autorskie podejście
 
Glosariusz
 
Spis rysunków
Spis tabel
 
Bibliografia