W dniach 22-23 października 2015 w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbyła się konferencja PROCON/POLZAK 2015, w której wzięła udział rekordowa liczba ponad 250 profesjonalistów zakupów reprezentujących największe w Polsce firmy oraz instytucje. Wśród prelegentów znajdowali się m.in. przedstawiciele największych globalnych organizacji zakupowych tj. IFPSM (International Federation of Purchasing and Supply Management) – Chris Gallagher, CIPS (Chartered Institute of Procurement and Supply) – Will Beattie oraz BME e.V.  (Bundesverband Materialwirtschaft, Einkauf und Logistik) – Olaf Holzgrefe.

Tematyką wiodącą  konferencji było zarządzanie kosztami materiałowymi, finanse zakupowe, zakupy indirect oraz inwestycyjne, zakupy w sektorze publicznym, a także procesy i narzędzia wykorzystywane w branży zakupowej.

Po raz pierwszy w historii konferencji w programie wydarzenia pojawił się moduł dedykowany zakupom usług kreatywnych. Odbyła się sesja tematyczna oraz panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli agencji PR, marketingowych, domów mediowych, domów produkcyjnych oraz przedstawicieli środowiska zakupowego. Celem dyskusji była wymiana doświadczeń oraz poznanie oczekiwań, potrzeb i celów stron biorących udział w procesach przetargowych usług kreatywnych.

Wyjątkową atrakcją konferencji było wystąpienie gościa specjalnego, którym w tym roku była Kinga Baranowska, najlepsza polska himalaistka. Zdobywczyni dziewięciu ośmiotysięczników opowiadając o swoich wysokogórskich wyprawach  doradzała, jak skutecznie radzić sobie ze zmianami i kryzysem. Sponsorem wystąpienia gościa była firma Lyreco.

Na zakończenie pierwszego dnia konferencji odbył się turniej piłkarzyków, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem uczestników. Walczyli o nagrody ufundowane przez firmę Duon oraz Polski Związek Piłki Nożnej.

W trakcie konferencji PROCON/POLZAK 2015 rozstrzygnięto dwa konkursy:

– konkurs „Lider Zakupów 2015”, którego celem było wyróżnienie największych osobowości polskiej branży zakupowej oraz

– branżowy konkurs PROCON Awards na najlepszych polskich dostawców.

Tytuł „Lidera Zakupów 2015” trafił do Łukasza Świderskiego z firmy PKN ORLEN S.A. za zrealizowanie projektu pod tytułem „Kreowanie Wartości – czyli transformacja roli zakupów w projektach CAPEX”.  Kapituła konkursu przyznała również dwa wyróżnienia. Pierwsze z nich otrzymała Katarzyna Żurek-Smoleń reprezentująca The Royal Bank of Scotland plc za zrealizowanie projektu „Globalna konsolidacja usług prawnych w 34 krajach regionów EMEA i APAC z wykorzystaniem narzędzia Meksykańskiej Fali”, a drugie Jan Stasiak za zrealizowanie projektu „Transformacja funkcji zakupowej spółek grupy Bunge w Polsce”.

W ramach konkursu na najlepszych polskich dostawców Kapituła konkursowa dokonała wyboru laureatów bazując m.in. na wynikach ankiet, w których klienci wskazani przez nominowanych dostawców oceniali przebieg współpracy biznesowej. W kategorii zakupowej Logistic Services nagroda PROCON Awards trafiła do firmy ROHLIG SUUS Logistics, a firma Speedmail otrzymała wyróżnienie. Wśród zgłoszonych dostawców z kategorii IT najlepsza okazała się firma Hicron. W przypadku kategorii zakupowej Facility Management Kapituła Konkursu nie zdecydowała się przyznawać nagrody głównej i wyróżniła firmę SODEXO.

Równolegle z konferencją funkcjonowała część wystawowa, w której znalazły się stoiska firm adresujących swoje usługi do branży zakupowej tj. Weco-Travel, Marketplanet, NextBuy oraz Brave. Organizację wydarzenia wsparło wiele firm oraz instytucji tj. XBS Group, Lyreco, Duon, Masterlease, Nord Partner, Travelport, Altavia Polska oraz CIPS I Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie.  Organizatorzy wydarzenia przygotowali dedykowaną aplikację mobilną, której sponsorem była firma AppChance. Można było znaleźć w niej m.in. program konferencji, sylwetki prelegentów oraz zaawansowane funkcje umożliwiające bezpośredni kontakt między uczestnikami.

Tegoroczna edycja wydarzenia organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki oraz firmę konsultingową OptiBuy po raz pierwszy została przeprowadzona w formule dwudniowej.  W konferencji wzięli udział o prezesi, członkowie zarządów, dyrektorów, wyższej kadry zarządzającej a także menedżerowie odpowiedzialni za zarządzanie i koordynowanie zakupami, łańcuchem dostaw, transportem i zaopatrzeniem, strategią i logistyką, zamówieniami publicznymi, narzędziami IT.