25 maja w Warszawie odbyła się konferencja Corporate Travel Forum.
Już po raz drugi Corporate Travel Forum, międzynarodowa seria konferencji branży business travel, odbyła się w Warszawie. Seria zaczęła się pod koniec roku konferencją w Sao Paulo i Paryżu, w marcu tego roku miały już miejsce spotkania w Berlinie i Mediolanie, w maju zaplanowano konferencję w Szanghaju i Warszawie, na początku czerwca – w Londynie. Wszystkie spotkania w serii łączy jeden wspólny temat, podobna agenda i formuła. Każdy rynek oczywiście dostosowuje ją do swoich potrzeb i oczekiwań, ale wszystkie konferencje na świecie mają wiele wspólnego. Następna seria rozpocznie się znowu w Sao Paulo w sierpniu i do czerwca 2018 zagości w różnych miastach na całym świcie, ponownie spotkamy się także w Warszawie 24 maja 2018 roku. W nowej serii zaplanowano nowy temat przewodni i nowe zagadnienia w agendzie, o czym będziemy Państwa na bieżąco informować.

Partnerami strategicznymi Warszawskiego CTFu byli: firma Amadeus Polska, Hotel Airport Okęcie oraz ACTE (Association of Corporate Travel Executives). Wydarzeniu partnerowały także linie lotnicze Emirates. Wsparcie merytoryczne konferencja otrzymała od Polskiego Stowarzyszenia Managerów Logistyki i Zakupów, a medialne – od dziennika Puls Biznesu.

Tegoroczny CTF w Warszawie zebrał grono profesjonalistów zarówno wśród prelegentów, jak i uczestników. Na konferencji mieliśmy ponad 180 gości. Na scenie można było usłyszeć ponad 30 zaproszonych do dyskusji i prezentacji ekspertów związanych z branżą corporate travel, z takich firm jak Siemens, BASF, Schneider Electric, T-Systems, Levi Strauss & Co, ITI Neovision czy Luxoft i Mobica.

Wykład wprowadzający na temat zmian w polskim i Europejskim środowisku gospodarczym i ich wpływu na podróże służbowe wygłosił profesor Witold Orłowski.

Podczas konferencji odbyły się 4 główne sesje tematyczne. Rozpoczęliśmy od omówienia trendów, rynkowych i oczekiwania działu zamówień w odniesieniu do podróży i zakupów w firmach. W Panelu uczestniczyło międzynarodowe grono ekspertów m.in. Carole Poillerat występująca w imieniu ACTE, Andrzej Zawistowski z Polskiego Stowarzyszenia Managerów Logistyki i Zakupów, David Jarach, prezes firmy konsultingowej diciottofebbraio, Paweł Rek z firmy Amadeus i Tomasz Gorzycki z HRS.

Dyskusje panelowe podczas konferencji dotyczyły m.in. takich zagadnień, jak trendy i nowości w branży, model TCO (Total Cost of Ownership) i możliwość jego zastosowania w odniesieniu do kategorii zakupowej, jaką jest travel oraz meetings and groups, bezpieczeństwo pracowników w podróży służbowej oraz Traveller centricity i nowe technologie, czyli realizacji potrzeb pracownika, który podróżuje w firmie. W trakcie dnia konferencyjnego odbyły się również dwie sesje tematyczne dotyczące optymalizacji procesów przy organizacji wyjazdów grupowych i konferencji oraz sourcingu, jako narzędzia strategicznego dla zakupu usług hotelowych.

Wydarzenie moderował i prowadził Jacek Rozenek, który przeprowadził wykład motywacyjny, który miał na celu przybliżenie zebranym ciekawych technik i wartości budowania relacji z kontrahentami i partnerami.

Konferencję podsumowali wspólnie Andrzej Zawistowski z PSML (Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Managerów Logistyki i Zakupów) oraz Flavio Ghiringhelli (Vice President of Corporate Solutions w HRS).