Transformacja procesu zakupowego zawsze powinna obejmować te same kroki, niezależnie od branży. Już na samym początku wiele firm pomija zwykle najbardziej oczywisty, a zarazem bardzo potrzebny krok – analizę i segmentację wydatków. Należy skonsolidować wszystkie produkty i usługi, które kupuje dana organizacja lub grupa kapitałowa. I nie ma znaczenia, czy organizacja jest scentralizowana, czy silnie podzielona regionalnie.
„Zakupy dobrze przemyślane” – artykuł autorstwa Andrzeja Zawistowskiego, Członka Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów.
Wśród poruszonych aspektów, odpowiedzi na pytania m.in.:
💡 Od jakich kategorii powinniśmy rozpocząć nasze działania optymalizacyjne?
💡 Co uzyskujemy z procesu analizy wydatków?
💡 Z jakich narzędzi zakupowych powinniśmy korzystać?
💡 Na czym się skupić aby uzyskać milionowe oszczędności?